Veel mensen denken dat training en coaching werken als een paracetamolletje tegen hoofdpijn. Mijn aanpak is grondiger. Zijn de klachten het probleem? Of zijn deze een symptoom van een dieper liggend probleem? De oorzaak van de klachten kennen is de basis van oplossings- en resultaatgericht coachen. Met kennis van de bronnen van problemen, kom ik met een oplossing op maat: dat kan een teamcoaching of personal coaching zijn, een DISC-training of bijvoorbeeld een familie- of organisatieopstelling .
Oorzaken blijken verrassend vaak op een heel ander front te liggen dan de ondernemer of leidinggevende verwachtte.
Met andere woorden: vakmensen hoef je geen basisvaardigheden meer te leren. Een verkoper is echt niet ineens verleerd hoe hij moet verkopen. Maar hoe kan het dan toch dat de sales stroef verlopen?
Je leert me al een beetje kennen, maar een echte klik ontstaat bij een goede kop koffie of thee. Die zet ik met liefde voor je klaar.
Een probleem pak je pas écht aan als je begint bij de bron. Daarom ga ik op zoek naar het antwoord op de vraag: waarom gaat het niet zoals gewenst?
Mijn klanten waarderen uitdrukkelijk dat ik kan levelen op elk niveau: van werkvloer tot directiekamer. Voor een gezonde, toekomstbestendige organisatie is van onschatbare waarde dat alle geledingen op dezelfde lijn zitten. Dat iedereen de koers van de organisatie kent en de het belang van de eigen rol daarbij inziet.